30/09/2022

L’Ajuntament posa nous mitjans materials per a ampliar la recollida porta a porta dels residus comercials

Adquirits 2.000 contenidors i nous vehicles més petits i menys molests per a prestar aquest servei

L’Ajuntament de Calafell ha posat en dansa nous mitjans materials per a aconseguir ampliar la recollida porta a porta dels residus generats pels establiments comercials i de restauració. S’han adquirit més de 2.000 contenidors nous per a aquest servei, així com nous vehicles més petits i menys molests. A més, s’ha creat una aplicació mòbil, “A quina hora passa”, per facilitar als establiments la recollida i s’ha realitzat una campanya d’educació ambiental específica per al sector.

El tinent d’alcalde d’Ecologia Urbana, Aron Marcos, explica: “Volem desenvolupar el porta a porta comercial al màxim, ja que, a banda dels mèrits propis d’aquest sistema de recollida, gràcies a ell hem aconseguit que la separació de residus hagi fet una gran estirada al municipi”.

Durant l’any 2021, el reciclatge es va disparar 8 punts en relació a 2020 i es va situar en el 42,04%. Tot fregant, la mitjana catalana, que va ser del 46,63%... “Durant aquest 2022 la tendència s’ha accelerat i podem assolir aquesta mitjana catalana, fins i tot superar-la. És un objectiu del tot realista”, diu Marcos.

L’èxit de la recollida comercial millora molt les xifres globals del municipi, ja que l’activitat comercial i turística genera moltes tones de residus. Incrementar la separació de residus, apunta el regidor, “és molt bo i no únicament per una raó mediambiental o de sostenibilitat, sinó també pel cost econòmic que significa no separar-los”.

L’Ajuntament vol recordar les penalitzacions que la fracció resta té quan arribar a l’abocador: “Com més tones de resta hi portes, més cara surt cada tona. Si ho anem canviant, l’estalvi que aconseguirem serà remarcable. Estalvi que podrà dedicar-se, per exemple, a millorar el propi servei”, subratlla Marcos.

L’Ajuntament també vol felicitar els establiments, i a les associacions empresarials del municipi, per la seva implicació. I recordar que, tot plegat, és possible per la municipalització del servei de recollida de residus, que ha introduït altres formes de gestió més eficaces i adaptades a la realitat i les necessitats del municipi.